Requisits que ha de complir un bon gestor dapartaments turístics
Quan tens un segon habitatge disponible i decideixes comercialitzar-lo com a habitatge de vacances, el primer que potser pensis és que es tracta d'una tasca molt complicada. Segurament abans d'aquesta ocasió mai no has tingut experiència en el món del turisme o del màrqueting, potser se't faci un món i pensis que no saps res de la gestió de pisos turístics. Es tracta de tenir una actitud positiva, ganes d aprendre dels casos d èxit dels millors gestors d habitatges.
Característiques d'un gestor d'habitatges de vacances perfecte
Els bons gestors d'habitatges no es conformen només amb posar un anunci i esperar. En un món tan competitiu com l'actual, si no ets proactiu en la gestió, no aconseguiràs que arribi un bon volum de reserves per al teu habitatge de vacances. Si vas decidir fer el pas perquè vas pensar que els ingressos per comercialitzar aquest habitatge que estava buit sense ús, no et quedis a meitat de camí. Cal aplicar algunes de les estratègies que segueixen els administradors de més èxit. Des de Llogair volem que tu en sigui un, per això hem realitzat una llista imprescindible amb tot el que fan els gestors més experimentats.
Optimització del preu : Igual que és important tenir un habitatge atractiu, també ho és que el seu preu estigui optimitzat en funció del mercat i de la competència.
Bona gestió de les reserves : Un cop el client es decideix pel teu habitatge per passar les vacances somiades has de procurar que el pas cap a la reserva sigui el més fàcil possible. Per això, els bons gestors sempre determinen el preu per nit i per setmana perquè el càlcul del preu final sigui més ràpid i no hi hagi possibles errors. Igualment mantingues totes les vies de contacte possibles, ja sigui per e-mail o per telèfon, o, fins i tot, xarxes socials o aplicacions de missatgeria com Whatsapp, per confirmar les reserves i donar la informació legal oportuna.
No oblideu la gestió del check-in : Un cop confirmada la reserva, els millors gestors d'apartaments turístics es preocupen pel check-in. És la primera impressió que el client tindrà en viu de nosaltres. Per això, la seva importància. Cal rebre correctament els hostes, fer el lliurament de claus i donar-los tota la informació que necessitin, fins i tot assessorament turístic. Igualment, convé no oblidar fer la mateixa gestió però pel moment de la sortida de l'hoste.
La neteja i el manteniment : Has de procurar, directament o indirectament, que el servei de neteja de l'habitatge, així com el seu manteniment i el recanvi de robes de bany i dormitori sigui impecable. En cas contrari, aquests petits detalls expliquen més dels que pots pensar.
Anàlisi dels hostes : Si en alguna cosa coincideixen els millors gestors d'habitatges és a l'anàlisi del client. Ells són els que ens poden ajudar millor en la gestió professional. Segons els vostres comentaris, aprendrem més per perfeccionar i facilitar millor l'experiència d'allotjament al nostre habitatge en el futur a altres clients.
Per si no vols fer-ho tot tu
Si creus que no tindràs temps o no estàs capacitat o amb ganes de gestionar-ho tot tu, des de Llogair t'aconsellem que derives la feina cap a un professional. Hi ha la figura de l'administrador d'habitatges de vacances , que t'ajudarà amb un ampli ventall de serveis en posada a punt i manteniment, en el lliurament de claus, en l'anàlisi per ajudar-te a trobar un bon preu del teu lloguer o fins i tot en el lloguer de roba de llit i bany, i saps, en això, som especialistes.