Permís de lloguer turístic: Què és i què necessites per obtenir-lo
La Constitució espanyola permet a totes les comunitats autònomes tenir competències en matèria de turisme, i, en concret, és lEstatut dAutonomia de les Illes Balears el que atribueix competència exclusiva en matèria de turisme. Aquest és el marc legal que ens afectarà una vegada haguem decidit comercialitzar el nostre habitatge de vacances. D'altra banda, com ja hem comentat alguna vegada, també cal conèixer el tractament fiscal d'aquesta activitat.
By Llogar
¿ Què és un habitatge turístic i com registrar-lo a Mallorca?
Quan ens hem decidit pel turisme de vacances per aconseguir una sèrie d'ingressos per aquell habitatge que teníem desocupat i buit, hem de conèixer què és exactament un habitatge turístic i com llogar casa teva legalment a l'estiu.
Per llogar de forma legal sota la fórmula de contracte d'allotjament, cal fer-ho amb el permís de lloguer turístic. Així, els habitatges d'ús turístic necessiten la comunicació prèvia d'inici d'activitat corresponent a l'ajuntament competent per fer-ho. Per iniciar lactivitat, els habitatges turístics que desenvolupen lactivitat a Mallorca hauran de realitzar la inscripció al registre general dempreses, activitats i establiments turístics de les Illes Balears ia lInsular de Mallorca. Per a la resta de les illes, lòrgan competent és el Consell Insular de cadascuna.
By Llogar
Com aconseguir la teva llicència per a cases de vacances a Palma?
Tal com indica el mateix Govern de les Illes Balears, els contractes d'allotjament només són possibles en la tipologia d'habitatges unifamiliar, ja sigui entre mitgeres o aïllats o aparellats, o aquells altres casos en què hi ha dos o més habitatges dins d'una única parcel·la urbanística.
Pel que fa a l'espai de l'habitatge, els requisits de compliment obligat, per aconseguir una llicència turística són:
Que els establiments arribin a un màxim de 6 dormitoris (o el que és el mateix, 12 places)
Que tinguen un bany per cada 3 places.
En cap cas no es preveu un termini de la cessió de l'ús de l'immoble superior als 2 mesos, i s'ha de garantir, directament o indirectament, la prestació de serveis de neteja de l'habitatge, roba de llit, llenceria i parament, així com la seva reposició, el manteniment de totes les instal·lacions i un servei d'atenció al públic en horari comercial. A més, cal contractar una pòlissa d'assegurança que cobreixi un import mínim de Responsabilitat Civil de 300.000€.
A tot habitatge de vacances , durant el seu període de comercialització es mostrarà, en un espai destacat i visible, la placa identificativa que ha de complir els requisits segons la norma (el model d'ús es troba a l'annex 1 del Decret 20/2015, de 17 d'abril).
Quin és el procediment per sol·licitar la llicència turística?
Cal fer la inscripció d´inici d´activitat turística d´estades turístiques en habitatges. Es tracta d'una comunicació oficial en què s'entrega la presentació d'una memòria descriptiva amb un annex dels plànols de l'establiment, una declaració d'inici d'activitat turística i un qüestionari d'autoavaluació. En fer aquest tràmit cal pagar la taxa corresponent, que és de 24,84 € per plaça a l'establiment (màxim 300 euros).
Si necessites ajuda en aquest procés, a Llogair et podem ajudar, som especialistes en la gestió d'habitatges de vacances a les Illes Balears.