El baròmetre de l'allotjament de vacances a 7 punts
L'habitatge turístic ha generat un impacte econòmic a Espanya d'uns 4.300 milions d'euros els dos últims anys, dels quals 3.408 milions es van destinar a lleure i alimentació durant l'estada. És un dels resultats més importants que sorgeixen de l'estudi que la Universitat de Salamanca va fer per a la plataforma HomeAway, el II Baròmetre d'Allotjament Vacacional a Espanya . Els resultats van deixar clar el posicionament i el creixement del lloguer turístic.
Els resultats del baròmetre de l'allotjament de vacances
Allotjaments complementaris . Un total de 5,9 milions de viatgers espanyols entre els 18 i els 65 anys s'han allotjat tant en un hotel com en un habitatge de vacances almenys 1 cop en els 2 darrers anys; mentre que 1,1 milions va optar exclusivament per un habitatge turístic.
El 97% dels hostes d'habitatges de lloguer no han tingut problemes amb els veïns, davant del 96,8% dels usuaris d'hotels.
Les famílies i les parelles són els clients estrella dels habitatges turístics. Els primers representen el 45,9% i els segons el 30%. En el cas dels hotels, hi predominen les parelles amb un 52%.
Els viatgers que només es van allotjar en habitatges turístics van gastar una mitjana de 141,31 euros , i els que van combinar habitatges turístics i hotel 125,23 euros.
L' estada mitjana en un habitatge turístic és de 6,03 nits amb un grup de 3,98 persones, davant de 3,61 nits i 2,83 persones de mitjana als hotels.
En cas que la destinació no tingui disponibilitat d'habitatges turístics, el 43% dels usuaris canviaria de lloc per trobar-lo. Un 24% seguiria a la mateixa destinació i buscaria una altra forma d'allotjament.
Més d'un terç dels enquestats que es van allotjar tant a vivenda turística com a hotel, va publicar comentaris sobre l'allotjament a Internet. Els habitatges van tenir un 2,33% de comentaris negatius i els hotels 3,93%.
Necessites ajuda en la gestió del teu habitatge de vacances? Escriu-nos!