Diversificar les fonts d'ingressos del meu hotel
Vista aèria de la piscina de Finca Es Cabàs (Foto: Jairo Iglesias ).
Pensar que les habitacions són lúnica font dingressos dun hotel és un error freqüent, però la realitat és molt més diversa. Els hotels més reeixits han après a convertir cada àrea de la seva propietat en espais atractius i útils per als seus hostes , des dels exteriors fins als vestíbuls, bars i restaurants.
L'encara recent pandèmia ens ha ensenyat com ràpidament poden canviar les circumstàncies i dependre únicament de les habitacions com a font d'ingressos representa un risc significatiu si factors externs alteren el mercat.
Ampliar la gamma de serveis et permetrà atraure un públic més ampli i arribar a segments demogràfics que abans eren difícils dassolir. Quan un client gaudeixi d'un cafè al bar o pagui per utilitzar el gimnàs, és més probable que es converteixi en un visitant recurrent i utilitzi altres serveis i experiències al teu hotel.
En els darrers anys, molts hotels han diversificat els seus serveis reservables. Alguns dels serveis addicionals més populars inclouen:
Places de pàrquing
Sales de reunions
Espais de co-working
Habitacions d´ús diürn (llogats per hores durant el dia)
Espais per a esdeveniments (com casaments, recessos i activitats corporatives)
Ús de la piscina
Ús d'Instal·lacions de salut i fitness , accessibles tant per a visitants com per a hostes
Adoptar una estratègia diversificada d'ingressos no només augmenta els guanys, sinó que també enriqueix l'experiència de l'hoste , promovent la lleialtat i la repetició de les visites.